niedziela, 13 grudnia 2015

Zawsze szukaj rozwiązania, czyli o 'problematycznych' kolorach Semilac.

Minął już jakiś czas od mojego ostatniego posta o 'kiepskiej jakości' Semilac KLIK. Firma prężnie się rozwija, wydaje coraz więcej nowości, usprawnia stare rozwiązania. Można śmiało powiedzieć, że w przypadku Semilac zwrot 'prężnie rozwijająca się firma' to nie ściema, a najprawdziwsza prawda. Osobiście jestem pod wrażeniem w jakim tempie to wszystko się odbywa, chcę więcej i więcej!




Biorąc jednak pod uwagę marketing firmy czyli reklamy skierowane również do amatorek, nie dziwi mnie to iż narzekań też jest coraz więcej. Semilac jest produktem bardzo popularnym, co za tym idzie zgarnia więcej pochwał jak i więcej bezpodstawnych roszczeń i pretensji. Popularność to nie bułka z masłem ;)



Gdy na drodze do perfekcyjnego manicure pojawiają się problemy ja przybywam z rozwiązaniami!

Jakiś czas temu zapytałam was, które z lakierów uważacie za problematyczne i dlaczego. Dostałam masę odpowiedzi i to właśnie z nich powstaje ten post. Zatem do dzieła, konkrety BANG BANG!



031 Black Diamond
Najczęściej obrzucany przez was błotem kolor. Tak wspaniały, a tak niedoceniony.
Problemem jest marszczenie się, odchodzenie płatami, brak warstwy dyspersyjnej.
Przyczyną jest bardzo wysoka pigmentacja (co jest ogromnym plusem i zaletą tego produktu)
Rozwiązaniem problemu marszczenia się jest nakładanie ultra cienkich warstw i utwardzanie do minimum 2 razy dłużej niż inne kolory, czyli lampa UV 4 minuty lampa CCFL/LED 2 minuty, co za tym idzie odpada nam problem z 'odchodzeniem płatami', które spowodowane jest nie całkowitym utwardzeniem produktu.
O rozwiązaniach w przypadku braku warstwy dyspersyjnej możecie przeczytać w osobnym poście KLIK.

001 Strong White
Problemy te same co w 031, przyczyny i rozwiązania również. Kolory biały i czarny, są problematyczne ogólnie, nie tylko w przypadku Semilac. Te same problemy mogą pojawić się także w kolorach 105, 023, 075, 016, 029, aczkolwiek najczęściej zdarzają się w przypadku kolorów ciemnych o bardzo wysokiej pigmentacji. Pamiętajcie, że zawsze lepiej położyć 3 cienkie warstwy niż jedną grubą.
Spotkałam się też z opinią, że 001 żółknie. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyn może być wiele, oto kilka z nich i żadna nie jest wadą lakieru:
  • palenie papierosów
  • nakładanie podkładu palcami
  • solarium (problem zniknie po użyciu topu No Wipe z blokerem UV)

032 Biscuit
Z bardzo wysokiej pigmentacji schodzimy do odwrotnego problemu czyli słabszego krycia, brudzenia się oraz smug. To czego nie widać na ciemnym, wyjdzie na jasnym. ;)
Co do słabszego krycia kolorów, mogę zarzucić to jedynie numerkom 032 i 054, chociaż są przepiękne bez podkładu czasem się nie da. Najlepszym podkładem pod te kolorki jest Hardi Milk, pisałam już o tym przy okazji testowania Milk'a KLIK.
Smugi pojawiają się wtedy, kiedy produkt nie jest dobrze wymieszany, stał dłuższy czas w jednej pozycji i pigment opadł na dno lub po prostu został zaaplikowany nierównomiernie.
Co do brudzenia się, przyczyną najczęściej są farbujące ubrania, o które klientki pocierają paznokciami przy normalnym funkcjonowaniu. ;)

083 Burgund Wine 
Tak, ta piękna śliwka ma w sobie odrobinę niebieskiego brokatu. Taki już jest.

Neony 040, 041, 125
Kolory neonowe zyskują cały swój urok po nałożeniu na warstwę białego. Efekt oszałamiający!

112 Pink Burlesca, 125 Swan Lake, 086 Full Moon
Kolory, które potrafią wyblaknąć. Żeby tak się nie stało wystarczy użyć topu z blokerem UV czyli No Wipe.

Brak krycia po 5 warstwach kolory 101, 072, 002, 053...
Warto czasem zwrócić uwagę na to co się kupuje. Producent zaznacza na stronie, który lakier ma drobinki, który ma pełne krycie, a który zwyczajnie jest transparentny.

Odpryskuje / Odchodzi płatami
Poza tymi rozwiązaniami jakie już wcześniej wymieniłam, chciałabym dodać tylko jedno. Hybryda to nie żel, to zupełnie inny system. Robiąc hybrydę nie można przerywać polimeryzacji, lakier MUSI być w lampie od początku do końca utwardzania bez przerwy.

Rzadka Baza / Lakier ucieka z końcówek
Dziewczyny, rzadka baza to nie problem, wręcz przeciwnie jest bardzo wydajna. Zgodnie z zasadą im mniej tym lepiej - dosłownie tylko wcieramy ją w paznokcie - ta metoda sprawi, że pozbędziemy się też problemu uciekającego lakieru z wolnego brzegu paznokcia, odpowiednia aplikacja zaoszczędzi przykrych niespodzianek.

Jeśli mimo tych rozwiązań dalej macie problemy z jakimś lakierem prawdopodobnie trafił wam się wadliwy produkt. Wtedy zwyczajnie zareklamujcie go. To bardzo proste, a nie poniesiecie w związku z tym żadnych kosztów, także warto.

A wy jakie problemy miałyście z lakierami? Które z nich udało wam się rozwiązać? Piszcie w komentarzach o czym chciałybyście poczytać w następnych postach :)

Buziaki, Aga

52 komentarze:

  1. Tu nie ma żadnej sensownej odpowiedzi haha... przybywasz z rozwiązaniami? Nic nie rozwiązałaś. 032 nadal kicha, 130 to samo... Masakra, lanie wody na młyn, promocja bloga na popularnej grupie. i ten tekst taki ubogi, takie notki pisze się w 5min, a robisz do tego otoczkę jak na nie wiadomo jaki elaborat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostajesz talon na balon za pierwszy hejt <3

      Usuń
    2. nigdy nie miałam problemu ze 130 i 032. Kup lepszą lampę. Zresztą Agnieszka o tym napisała :) czytanie ze zrozumieniem się kłania zalecam powrót do szkoły i naukę czytania zanim napiszesz jakikolwiek komentarz.

      Usuń
    3. Sa sensowne odpowiedzi i sa to jedyne rozwiazania przy tych problemach... Super podpowiedz dla poczatkujacych. A jesli nadal ktos ma problem z tymi lakierami to mysle ze poprostu nie potrafi robic hybryd i gdzies te czy inne bledy ciagle popelnia. Czasem warto wybrac sie na jakis kursik ;-) pozdrawiam Ania S.

      Usuń
    4. a ja myślę, że hejt jest słuszny. Moim zdaniem autorka jest bardzo stronnicza i aż rzuca się w oczy jej poparcie dla firmy semilac. Prosiłaś dziewczyny o wysyłanie swoich opinii,a tymczasem w tekście podsumowałaś je jako tępawe amatorki-może nie bezpośrednio, ale daje się to wyczuć między wierszami. A szkoda, bo artykuł mimo wszystko ciekawy, pozdrawiam ;)

      Usuń
    5. Alexandra Alex13 grudnia 2015 06:22

      Jaki problem można mieć ze 130...?

      Usuń
    6. Odpowiadam, za to co napisałam, a nie za to jak ktoś to odebrał czy za to co ktoś sobie dopowiedział. Skoro poczułaś się urażona to może nie w tekście jest problem ;) Pracuje głównie na Semilac, bardzo lubię tę firme i będe polecać ją z czystym sumieniem. Nie jestem obiektywna, nie muszę byc :)

      Usuń
    7. Lampę mam dobrą... mam nawet dwie jedną LED48 i jedną CCLF - jak dla mnie nie ma tu nic sensownego, nowego, odkrywczego ani merytorycznego.

      Usuń
  2. "..Zgodnie z zasadą im mniej tym lepiej - dosłownie tylko wcieramy ją w paznokcie - ta metoda sprawi, że pozbędziemy się też problemu uciekającego lakieru z wolnego brzegu paznokcia, odpowiednia aplikacja zaoszczędzi przykrych niespodzianek." Co masz na myśli pisząć 'wcieramy' ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alexandra Alex13 grudnia 2015 05:04

      Wcieramy pędzelkiem...

      Usuń
  3. Mam na myśli wcieranie pędzelkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej, dziękuję. Taka informacja na pewno się przyda !
      PS: Bardzo cenie sobie Twoje wpisy. Miło, że jest osoba, która poświęca czas,żeby innych uświadomić. Mam tylko jedno 'ale' trochę za dużo 'straszenia' samoukami. Nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka. Myślę, że lepszym krokiem i o zdecydowanie lepszych efektach będzie uświadamiać takie osoby. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Zgadzam się. Niekażdy samouk to chodząca tragedia albo zagrożenie czy też szczęściara, że jeszcze nic sie nie stało ... To tak jakby ktoś wrzucił wszystkie stylistki do jednego worka ze złą opinią bo przejechał się na jednej z Was ;)

      Usuń
    3. Nigdy nie napisałam, że każdy samouk jest zły, ale polecam szkolenia z własnego doświadczenia wiem, ze jednak 'coś dają'. :)

      Usuń
    4. Dokładnie ! Jeśli ktoś lubi to robić a w danym momencie życia nie może pójść na kurs to ma to odkładać i odkładać? Jeśli używa preparatów do dezynfekcji rąk, dezynfekuje narzędzia używa jednorazowych patyczków, pilników i rękawiczek. Płytkę matowi a nie spiłowuje itp to dlaczego go przekreślać? Mówicie, że filmiki z YT nic nie dają, a w większość to filmiki właśnie stylistek! Te ataki to uderzanie w samego siebie. Wiem od znajomych, że w szkole tak im się mówi, że samouki są złe i w takim świetle mają ich stawiać. Samouk weźmie mniej pieniędzy , a więc Ty stracisz klientki. Jak przekonać człowieka, żeby płacił więcej? co robic? Straszyć ludzi, że się czymś zarażą. :) Oczywiście zgadzam się z tym, że jest wiele przypadków błędów pseudo-stylistek. Sądzę jednak, że to w większej mierze zależy od umiejętności, człowieka, jego podejścia do sprawy a nie od papierka. :) Wspierajmy się więc wszyscy wzajemnie zamiast najeżdżać jedni na drugich.

      Usuń
    5. Na pewno jak Tylko życie mi pozwoli na taki kurs się wybiorę nie dla papierka a dla umiejętności, ale póki nie mogę liczę na wskazówki tak wykwalifikowanych osób jak Ty . Wiem na pewno, że na podstawie Twojego praktycznego doświadczenia dowiem się dużo więcej niż z suchej teorii.

      Usuń
    6. Ja wiedziałam co znaczy ,wcieranie !! i ktoś tu czegoś nie rozumie!!Pozdrawiam panią Agnieszkę :)

      Usuń
  4. Żadnych konkretów, również jestem zdania że to zwykłe lanis wody na młyn, robienie wielkiego halo z niczego i ze to tylko robienie reklamy dla bloga na grupie z fb na której również jestem. Nic się z tego wpisu nowego nie dowiedziałam... Szkoda

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmm nic nowego nie wyczytałam tu. Co do białego to mogę powiedzieć że ma jeszcze wiele innych wad niż wymienione tu trzy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam ja mam pytanko, gdzie mogę nabyć tka podkładkę z napisem semilac? (chodzi mi o ta ze zdjęcia)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://semilac.pl/pl/glowna/1026-matowa-podkladka-do-zdjec-a4.html

      Usuń
  7. Jak pokonać pęcherzyki powietrza w jasnych lakierach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://dbamosiebieblog.blogspot.com/2015/04/nie-dajmy-sie-zwariowac-czyli-kiepska.html

      Usuń
    2. I to odkręcenie buteleczki to pewny sposób? nie wpłynie negatywnie na lakier?

      Usuń
    3. tylko 'uchylenie' nic sie nie stanie :)

      Usuń
  8. A dla mnie jako zaczynającej swoja przygodę z hybrydami, post okazał się bardzo pomocny. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja zrezygnowalam z semilaca na rzecz Indigo i lepszej decyzji nie moglam podjac! mialam 4 kolory z semilaca i przy aplikacji KAZDEGO z nich pojawialy sie pecherzyki powietrza. Bez wzgledu na to czy mieszalam lakier drewnianym patczkiem czy nie, czy przemywalam pedzelek by go odpowietrzyc czy nie, zawsze ten sam problem. I smugi, przeswity. Stracilam tylko kase na te lakiery. przy Indigo nie ma takich problemow i sa mega super napigmentowane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie lubię indigo, każdy lakier ma inną konsystencje, są albo wodniste, albo gęste jak żel, te geste nakłada sie okropnie, te wodniste zalewają skórki, mam kilka kolorów dlatego ze własnie kolorki mają obłędne, aczkolwiek gdybym miała pracować tylko na indigo to bym oszalała:)

      Usuń
  10. Dziewczyny dla mnie post tez okazał się mało przydatny bo do tych wszystkich sposobów doszłam juz wcześniej, ale dla kogoś kto zaczyna przygode z tymi lakierami to pewnie bardzo pomocne ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. A co zrobić, kiedy każdy niemalże Semilac bąbelkuje? Czytałam, żeby odkręcić i zostawić na noc - pomoże?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, dopiero zapoznałam się z komentarzami i widzę odp. na swoje pytanie :D

      Usuń
  12. Te lakiery mają dosyć gęstą konsystencje, jak nałożyć cienką warstwę? Jestem początkująca :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny post dla mnie większość to oczywiste sprawy, wszystko krótko i na temat, nie wiem czego hejterki się spodziewały ;) Z tymi rzeczami raczej nie mam problemów, jedynie te cholerne bąbelki.. :P

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja mam problem z bazą, ponieważ po nałożeniu ściąga mi ją z brzegów paznokciaodo środka ... i nie mam pojęcia w czym tkwi problem!

    OdpowiedzUsuń
  15. Super wpis, może otworzy troszkę oczy niektórym:) ja też uwielbiam lakiery Semilac i mam takie same podejście i rozwiązania jak Ty. Jestem po kursach i robię paznokcie już od 3 lat, ale te hybrydki są takie popularne, że sięgają po nie nawet dziewczyny, które nigdy nie miały do czynienia z hybrydami. Przy pojawianiu się jakichkolwiek problemów już winią lakiery, a nie patrzą na to, że to one nie mają umiejętności i stąd nieudany manicure... Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiedziałam ze hybrydy muszą się utwardzać bez przerwy - czy jesli chodzi o hard również? Bo o ile kolor nakladam naprzemiennie to hard po jednym paznokciu - i nic sie nie dzieje?

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja nie wiem jaki można mieć problem z 001, 031, 105. Dla mnie, amatorki, to jedne z najlepszych kolorów. Uwielbiam je za rewelacyjne krycie. Nie muszę ich nawet dłużej utwardzać. 023 już tak pięknie nie kryje, ale nigdy nie przysporzył mi żadnych problemów. Wypróbowałam kilka marek hybryd, ale póki co Semilac jest dla mnie bezkonkurencyjny wśród lakierów z takiej półki cenowej.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgadzam sie i dziekuje za rozwiklanie problemu z daimond black 👌

    OdpowiedzUsuń
  20. Super artykuł, jestem początkująca i mam problem ze strong white, faktycznie trzeba dłużej trzymać i po problemie. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  21. Super artykuł, jestem początkująca i mam problem ze strong white, faktycznie trzeba dłużej trzymać i po problemie. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  22. Hej. Ja mam takie nietypowe pytanie, może będziesz w stanie mi pomóc.
    Mam straszny problem z "brudzącymi" się buteleczkami Semilaca, dotyczy to topów i kolorów których często używam, mianowicie kiedy stoją w pudełku ścieka bo butelce lakier i niczym nie jestem w stanie tego wyczyścić, może miałabyś jakaś radę dla mnie?
    pozdrawiam ciepło i życzę wielu sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie wyczysc buteleczki i nakretki cleanerem. Uzyj patyczkow do uszu, a pozniej staraj sie ich nie dokrecac za mocno wtedy nie powinny kipieć :)

      Usuń
    2. Dokladnie wyczysc buteleczki i nakretki cleanerem. Uzyj patyczkow do uszu, a pozniej staraj sie ich nie dokrecac za mocno wtedy nie powinny kipieć :)

      Usuń
    3. o kurczę! A ja myślałam, że są brudne, bo za słabo zakręciłam i się wylały. Dobrze jednak, że tu zajrzałam :)

      Usuń
  23. Bardzo ciekawy blog, niestety mam trochę odmienne zdanie co do czarnego kolorku. Zapraszam do zapoznania się z moja opinią redmadnessssblog.blogspot.com . Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam czarną hybrydę za 8,99. 2 warstwy, utwardzanie standardowo - 2 minuty. Nie muszę się bawić w kilka cienkich warstw i trzymanie dwa razy dłużej pod lampą. Można zrobić bezproblemową czarną hybrydę? Można. Niestety, białą mam z Semilaca - wyrzucone pieniądze. Po co mocno pigmentować kolor, żeby kryła już jedna warstwa, skoro nie można jednej warstwy użyć? A trzy cienkie (próbowałam, "ucieka" z bazy) i łącznie 12 minut w lampie - dziękuję.
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam!
    W każdy lakier mogę wcierać efekt (np syrenki czy holo) lecz w black diamond 031 on po utwardzeniu trwardnieje i wszystko spada nie wiem czemu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 031 nie ma warstwy dyspersyjnej, możesz nałożyć na niego jakiś transparentny brokat lub wetrzeć syrenke w top :)

      Usuń
  26. hej, kupiłam Hardi Milk, bo mam słabe i łamliwe paznokcie. Cieszę się, że pomoże też przy smużących lakierach, np Biscuit. Mam problem, bo jest on taki jakby marmurkowy, czy tak powinien wyglądać? Próbowałam go trochę pomieszać, ale to niewiele pomaga, a myślalam że czasem będę go nosić bez kolorów, jak frencha :( Reklamować toto, czy mieszać jakoś inaczej?

    OdpowiedzUsuń
  27. Właśnie mam już kolejną buteleczkę z taka przypadłością, wcześniej tego nie bylo, ale wystarczy mieszać dużo mieszać i dokładnie, okolo 10 min mieszania i jest ok :)

    OdpowiedzUsuń