piątek, 19 lutego 2016

Cena, a jakość, czyli dlaczego nie warto oszczędzać na paznokciach.

Szukasz swojej stylistki, przeglądasz ogłoszenia, znajdujesz kilka... Różnica cen jest bardzo duża, zdjęcia tych tańszych też wydają się ładne, kusisz się i idziesz.

żródło Instagram




Przychodzisz na umówioną wizytę, najczęściej do mieszkania, widzisz brudny stół kuchenny, porozlewane lakiery, wytarte pilniki, które dotykały już 50 osób przed Tobą... Przychodzi do robienia paznokci - jedyną 'dezynfekcją' jest umycie rąk. "Stylistka" jedną ręką gotuje zupę, a drugą zajmuje się dzieckiem, które krzyczy i marudzi. Wychodzisz i chce Ci się płakać. Nie dość, że Twoje paznokcie wyglądają okropnie, bo Pani "stylistka" za 30zł wrzuciła w ogłoszenie kradzione zdjęcia, to jeszcze boli Cię głowa od krzyków niegrzecznego dziecka... Konsekwencje są przykre, brak umiejętności pseudo stylistki może spowodować nawet trwałe nieodwracalne uszkodzenie paznokci. Trochę czarny scenariusz, ale tak się zdarza i to bardzo często.

Zanim zaczniesz krytykować, doczytaj do końca ;-)

Źródło: Fakt


Teraz alternatywa, wybierasz droższą opcję. Przychodzisz, na wstępnie dostajesz kawę/herbatę. Atmosfera jest bardzo miła, w tle cicho gra muzyka, relaksujesz się... Jest czysto, narzędzia są sterylne, widać że trafiłaś w dobre ręce i możesz zaufać stylistce. Wymarzyłaś sobie wzór podejrzany w gazecie, pokazujesz  i nie ma problemu z jego wykonaniem. Wychodzisz zrelaksowana i zadowolona z chęcią wrócisz, za 2-3 tygodnie. :)

Źródło: Google


Za co płacisz korzystając z usług porządniej stylistki?

Przede wszystkim za wiedzę i doświadczenie. Im większe doświadczenie, więcej nauki tym stylistka bardziej się ceni. Wiedza i umiejętności to masa drogich szkoleń i miesiące, a nawet lata ćwiczeń. Stylizacja paznokci to takie zajęcie, w którym nie można uznać 'już wszystko wiem'. Wciąż powstają nowe metody, nowe możliwości, to praca bardzo kreatywna, w której co krok trzeba się rozwijać. Nie raz przecież pomyślałaś "ja bym tak nie umiała" ;)

Druga rzecz to higiena pracy, artykuły jednorazowe, dezynfekcja skóry, sterylizacja narzędzi. To podstawa każdej stylizacji.



Po trzecie jakość używanych produktów oraz ich wybór. Odpowiednio wykwalifikowana stylistka nigdy nie użyje lakieru bez atestów za 5zł tylko dlatego, że jest tani. Dziewczyny, które pasjonują się stylizacją paznokci - kochają to. Wkładają w pracę całe swoje serce oraz większość zarobionych pieniędzy i uwierzcie mi, chcą jak najlepiej dla swoich klientek. Ja sama uwielbiam targi kosmetyczne, choć jest to bardzo 'droga impreza'.

Czas i bezpieczeństwo. Doświadczona stylistka nie zrobi Ci krzywdy, tylko ładne paznokcie w niedługim czasie, np 1,5h zamiast 4h ;)

Lokal, ZUS, Opłaty, niestety.
Jeśli ktoś jednak robi w domu to również dba o spokojny kącik do pracy.

Czas i robocizna, Ostatki lecą do naszej kieszeni, nie są one wcale takie duże, to właśnie z tych ostatków, dajemy stałym klientkom rabaciki ;)

Odpowiedzialność i pewność, że stylistka wystawi nas np przed ślubem (historia zasłyszana od klientki).


Celowo piszę o takich skrajnościach, żeby troszkę was uwiadomić, bo zdecydowanie za często słyszę, że robienie paznokci to żadna filozofia, a nawet, że to niepoważna praca!

Napiszcie mi swoje przygody z pseudo stylistkami, jak się zakończyły czy było warto? ;)

Jak wybrać dobrą stylistkę dowiesz się tutaj KLIK


Dziewczyny jeśli inspirujecie się moimi pracami, moje posty są wam pomocne lub chcecie żebym zobaczyła wasze poczynania, oznaczajcie mnie na Instagramie @skovroxo #skovroxo
Zapraszam was również na mojego Snapchata: skovroxo oraz do komentowania o czym chciałybyście poczytać, buziaki!



14 komentarzy:

  1. Sama prawda ! Wiele razy słyszałam od klientki "to takie łatwe.. zacznę robić sobie sama" po 2 miesiącach wracały i pytaly się jak ja to robie , że zabieg trwa tak krótko i paznokcie długo wytrzymują.

    Pozdrawiam ♡♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też często słyszę "kupię sobie taką maszynkę" (jak ja nie lubię tego słowa, ciary zaraznie przechodzą." i zrobię sobie sama w domu " jednak po jakimś czasie pytanie kurde myślałam, że takie proste bo Tobie to tak łatwo idzie.... Jak przemysli sprawę to tylko kasę zmarnowała i noc podanym.Nie wszyscy muszą umieć wszystko jedni są znakomici w pieczeniu inni w handlu a my w pazurkach więc niech każdy zajmuje się tym co potrafi najlepiej. Amen :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też często słyszę "kupię sobie taką maszynkę" (jak ja nie lubię tego słowa, ciary zaraznie przechodzą." i zrobię sobie sama w domu " jednak po jakimś czasie pytanie kurde myślałam, że takie proste bo Tobie to tak łatwo idzie.... Jak przemysli sprawę to tylko kasę zmarnowała i noc podanym.Nie wszyscy muszą umieć wszystko jedni są znakomici w pieczeniu inni w handlu a my w pazurkach więc niech każdy zajmuje się tym co potrafi najlepiej. Amen :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama zajmuję się swoimi paznokciami, ale pracuję na produktach najwyższej jakości i robię to wyłącznie na własnych paznokciach. Lubię pogłębiać swoją wiedzę na temat manicure i póki co nie widze potrzeby korzystania z usług pseudo kosmetyczki, chociaż przyznam, że na wizytę u profesjonalisiki z chęcia bym się zapisała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm takich wpisów na blogach jest pełno, z resztą teraz firmy stawiają na samodzielność i możliwość wykonania sobie samemu pazurów w domu, jestem zdania że za kilka miesięcy salony paznokciowe zginą bo już co druga dziewczyna ma Sprzęt w domu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm takich wpisów na blogach jest pełno, z resztą teraz firmy stawiają na samodzielność i możliwość wykonania sobie samemu pazurów w domu, jestem zdania że za kilka miesięcy salony paznokciowe zginą bo już co druga dziewczyna ma Sprzęt w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moim zdaniem nie zginą bo jest masa kobiet która zwyczajnie nie ma na to albo czasu albo umiejętności. Nigdy bym nie usiadła na fotelu u takiej stylistki i której jest brudno. Ani w salonie ani w domu.

      Usuń
  7. A mi sie tak trafilo ze trafiłam na pazurki do polecanego salonu cud miód (jak w/w kawusia muzyczka itp.). Obecnie paznokcie sobie i rodzicielce wykonuje sama i po tych 3-4 miesiącach wychodą mi ładniejsze niż te ,które mi zrobiono w tym salonie za 100 zł. Dla odmienności postanowiłam wybrać sie do salonu rzędu tych tańszych (30 zł.) A to już była tragedia praca bez rękawiczek frezka przed chwilą używana. A paznokcie tragedia. Pragne przypomnieć że wszystkie zaczynamy naszą przygode od bycia taką zosią samosią ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. No właśnie,nie można generalizowac, każdy od czegoś zaczyna i u początkującej dziewczyny też można piękne pazurki zrobić za mniejsze pieniądze. Więc tanio nie zawsze znaczy źle.a poza tym zgodzę się z komentarzem wyżej. Można kupic dobry sprzęt i robić dla siebie paznokcie. ;) ja tako robię i dużo osób zachwyca się moimi hybrydami. Bez obaw nie będę Wam odbierać klientek ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja od sierpnia sama robię sobie hybrydy, akurat to jest banalne i nie potrzeba do tego tajemnej wiedzy. Używam produktów semilac, paznokcie robię tylko sobie i trzymają się w stanie idealnym do 3 tyg, zazwyczaj zmywam po 2 bo nudzi mi się kolor. Wczoraj przedłużałam sobie hardem i wyszło też super, poza tym lubię zajmować się swoimi paznociami i nie czuje potrzeby biegania do salonu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Michalina popieram ! Buźka ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja lubię sama sobie robić manicure pedicure malować itd.zrazilam się w jednym z salonów. Ponadto szkoda mi czasu na salon. Ale już do kosmetyczki uwielbiam chodzić masaż itd. Polecam relaks u kosmetyczki

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja lubię sama sobie robić manicure pedicure malować itd.zrazilam się w jednym z salonów. Ponadto szkoda mi czasu na salon. Ale już do kosmetyczki uwielbiam chodzić masaż itd. Polecam relaks u kosmetyczki

    OdpowiedzUsuń
  13. ja tez wykonuję manicure hybrydowy w domu ale najważniejsze jest to żeby przejść kurs który pomaga nabrać techniki, brak wiedzy merytorycznej na temat wykonywania manicure to chyba najgorsza rzecz jaką można zrobić sobie lub osobom którym go wykonujemy. Ja przeszłam szkolenie Z Akademi Semilaca(który mogę szczerze polecić) nauczyłam się precyzyjnie wykonywac manicure, przygotowywac płytkę, wykonywać zdobienia itp i dopiero zaczęłam swoją przygodę z hybrydami :)

    OdpowiedzUsuń