poniedziałek, 29 lutego 2016

Pewność siebie w stylizacji paznokci i nie tylko

Czy poznaliście kiedyś osobę, która doszła na szczyt nie wierząc w swoje możliwości? Czy światowe seks bomby, są nieśmiałe? Czy kiedykolwiek ktoś odniósł sukces wmawiając sobie 'nie uda mi się'?
Odpowiedź jest prosta - NIE!
Pewność siebie to bardzo istotna cecha, przydatna nie tylko w życiu towarzyskim, ale także miłosnym oraz zawodowym. Chcesz zmienić swoje życie i być na topie? Jeśli tak, zostań ze mną!




Zacznijmy od tego, że wszelkie zmiany nie zaczynają się od ubioru, nie od ilości kg, zmiany zaczynają się w głowie. Najważniejszym krokiem jest odblokowanie myślenia, reszta pójdzie jak z płatka!

Co prawdopodobnie robisz źle?



Samokrytyka
Mówisz i myślisz o sobie źle? W głowie masz tylko swoje wady, wygłaszasz przemowy o tym jaka to jesteś za gruba, za niska, masz za duży nos, krzywy palec u lewej stopy? Brawo! Aż tak bardzo nienawidzisz siebie? Większość wad, które dostrzegamy w sobie są niewidoczne dla innych chyba, że zaczniemy im o tym opowiadać. Przykład - wmawiaj swojemu chłopakowi, że jesteś brzydka i gruba, aż w końcu w to uwierzy i odejdzie. Chcesz tego? Jeśli pragniesz, żeby inni mieli o Tobie dobre zdanie, zacznij od siebie, myśl o sobie dobrze i pozytywnie, nie ma nikogo ważniejszego dla Ciebie niż Ty sama, szanuj i kochaj siebie, jesteś panią swojego życia!

Znajdź w sobie coś co lubisz i celebruj to! Podobają Ci się Twoje paznokcie, dłonie, brzuch, boczki, oczy? Na pewno jest coś co w sobie lubisz. Postaraj się zmienić myślenie z 'jestem gruba' na ' możne mam kilka kg za dużo, ale za to mam ładne dłonie' i zacznij o nie dbać. Daj sobie szansę i zrób ten pierwszy krok. Twój facet mówi Ci, że jesteś piękna? Uwierz w to, on na pewno Cię nie okłamuje, ufasz mu prawda? Przyjmuj wszystkie komplementy i bierz je do siebie!

Najgorszą rzeczą na świecie jest wieczne krytykowanie samej siebie. Skoro sama się nie bijesz, to dlaczego sprawiasz sobie przykrość słowami i myślami. Sama się nakręcasz, po co? Spróbuj wstać rano i powiedzieć sobie 'jestem najlepsza, mogę podbić cały świat!' i z takim przekonaniem zacznij dzień, a na pewno będzie łatwiejszy, przyjemniejszy i efektywniejszy.

Brak dystansu

Boisz się tego co powiedzą inni, a może wierzysz we wszystko co mówią? Dlaczego ważniejsze dla Ciebie jest zdanie innych niż Twoje własne? Skoro podobają Ci się sukienki z dużym dekoltem to takie noś, a jeśli ktoś mówi Ci, że nie powinnaś zapytaj dlaczego? Nic, ani nikt nie może nas ograniczać, a już tym bardziej rzeczy, na które nie mamy wpływu. Zauważ, że osoba krytykująca Ciebie to człowiek przepełniony kompleksami, z którymi sam sobie nie radzi, więc szuka wad w innych, żeby podbudować swoje ego. Czasem nawet nie robią tego świadomie. W ludziach doszukujemy się często własnych wad, nikt nie jest idealny, ani też 'taki się jeszcze nie urodził co by wszystkim dogodził', żyj zgodnie sama ze sobą, nie zmuszaj się do niczego powołując się na zdanie innych ludzi, a już zwłaszcza takich, których nawet nie znasz. Traktuj hejterów z przymrużeniem oka, ja swoim to nawet współczuję ;) Poświęcają tyle energii na krytykowanie innych zamiast zająć się życiem, które im ucieka, czy to nie smutne?

Zgodnie z zasadą, że we wszystkim należy zachować równowagę, pamiętaj żeby z samokrytycznej szarej myszki nie stać się narcystyczną s*ką, a jeśli chodzi o zdanie innych, nawet obcych ludzi to przyjmuj je z otwartymi ramionami, ale tylko wtedy gdy jest ono pozytywne.

fot Andrzej Bigelmajer


Jak to się wszystko ma do stylizacji paznokci?

Otóż jak wspomniałam wcześniej pewność siebie w życiu zawodowym to krok w stronę sukcesu. Dodajmy do tego umiejętność podejmowania decyzji i odrobinę dystansu.
Jeśli przychodzi do nas klientka, musi czuć, że ma do czynienia z profesjonalistką. Powinnaś umieć wyrazić swoje zdanie, doradzić, pomóc w wyborze koloru czy wzoru, a jeśli zbyt długo się zastanawia, podjąć za nią decyzję. Nie oszukujmy się, czas to pieniądz. Jeśli masz odpowiednią wiedzę, to nie możesz bać się jej używać.

Ostatnio w grupie "Hybrydy Semilac - Grupa dla Stylistek" na Facebooku, przeczytałam dwie wypowiedzi, które przyznam szczerze troszkę mnie podłamały, ale zarazem zainspirowały do tego posta.

W jednej z nich z kontekstu wynikało, że to klientka dyktuje warunki stylizacji i mówi, co jak ma być zrobione, a z drugiej rozpaczliwy apel dziewczyny, której klientka potrafi wybierać kolor lakieru przez 2h. Dosłownie.

Abstrahując od tego, że takie zachowanie jest po prostu bezczelne, nie bierze się  znikąd. Skoro klientka lepiej wie, co, jak i w jakiej kolejności powinno się robić to dlaczego zapisuje się na profesjonalną stylizację paznokci? Bo tak naprawdę nie wie, ale wyczytała coś gdzieś w internecie i wydaje się jej, że zjadła wszystkie rozumy, każdy ma inną technikę i system pracy. Jeżeli ktoś robi inaczej to nie znaczy, że robi źle. Takiej Pani wystarczy stanowczo powiedzieć z kim ma do czynienia, jasno uargumentować, a jeśli nie zrozumie to po prostu wyprosić. Klientka nie może dyktować profesjonaliście warunków.
Natomiast jeśli chodzi o wybór kolorów, zazwyczaj jest to wybór na jakieś 2-3 tygodnie. Decyzja życia... Drogie Panie takie zachowanie jest po prostu śmieszne, a za razem smutne, to brak szacunku do cudzego czasu. W takiej sytuacji również sprawdzi się pewność siebie, wystarczy doradzić, który kolor będzie odpowiedni, wyjaśnić dlaczego, oraz subtelnie podjąć decyzję za Panią, która wyraźnie ma z tym problem.

Jest jeszcze jedna rzecz, która zainspirowała mnie do napisania tego artykułu, a mianowicie konkurs Blog Roku 2015 i słowa mojej najdroższej przyjaciółki Ewy Zakrzewskiej, która prowadzi bloga o tematyce Size Plus.

fot Agnieszka Skowrońska
"Ten kto mnie zna i czyta bloga powinien wiedzieć ile to dla mnie znaczy. Poświęcam na stronę i korespondencję z czytelnikami masę czasu, często kosztem również najbliższych. Piszą do mnie nastolatki, którym się nie chce żyć, bo są gnębione za rozmiar większy niż M. Piszą kobiety chcące zmian. Piszą mężowie chcący pomóc żonie by ta poczuła się kobieca. Jestem w cholerę dumna z mojego bloga i chcę docierać dalej, skoro komuś może pomóc. Mi też on pomaga"

Jeśli chcecie wiedzieć jak walczyć z kompleksami i iść przez życie z uśmiechem na twarzy, a zwłaszcza jak dobrze wyglądać w większym rozmiarze to zajrzyjcie na www.ewokracja.pl.
Znajdziecie tam również zdjęcia mojego autorstwa, przepisy na niskokaloryczne dania i wiele innych ciekawych informacji.

Zachęcam również do głosowania na Ewę w konkursie bloga roku!

A jak jest z waszą pewnością siebie? Chcecie więcej tego typu artykułów? Piszcie!

10 komentarzy:

  1. Oh well. Kiedyś byłam taką szarą myszą, a potem zostałam emosem (Haha!) i poznałam mnóstwo ludzi, którzy nie oceniali mnie po wyglądzie. Zaakceptowałam siebie i doszłam do wniosku, że guzik interesuje mnie, co myślą o mnie obcy ludzie (poza rodziną i przyjaciółmi). Zostało mi tak do dzisiaj, chociaż z bycia pandą z czarną grzywką dawno temu wyrosłam ;)
    Pewność siebie to jedna z najlepszych cech jakie można mieć. Jeśli jest umiarkowana i nie jest się aroganckim to na wstępie zaskarbia się sympatię i... Może nie podziw ale taki respekt u innych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej Aga, przepraszam, że nie na temat, ale szukam jakiegoś kursu z manicure klasycznego i hybrydowego (najlepiej w Krakowie, ale mogę ewentualnie dojechać do stolicy albo gdzieś). Dużo znalazłam w Internecie ofert, ale jeśli już mam wydać te pieniądze, wolałabym zainwestować je w coś godnego polecenia. Możesz mi powiedzieć coś o jakimś dobrym szkoleniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szykuje post na temat szkoleń, cierpliwości :)

      Usuń
    2. Super! Mogę zapytać, kiedy powinnyśmy się go spodziewać? :)

      Usuń
    3. Prawdopodobnie pod koniec tego miesiąca ;)

      Usuń
    4. Agnieszko, czekamy z niecierpliwoscia na post! :)

      Usuń
  3. Na to,czy jetesmy pewne siebie wg mnie duzy wplyw ma otocznie. A co do paznkci to zgadzam sie, to potega! :D Wizytowka kazdej kobiety :)

    http://hybrydowelove-julson.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej to co tutaj napisałas jest naprawdę świetne ! W 100 procenatch masz rację, zmiany powinny zacząc sie w głowie, w centrum naszego dowodzenia bo bez tego ani rusz. Odzwiedziłam Twój blog pierwszy raz i jestem pewna, że tutaj wrócę. Jesteś naprawdę świetna :)

    Zapraszam na bloga http://radywszpilkach.blogspot.com dopiero zaczynamy ale mamy nadzieję, że do nas wpadniesz i pozostawisz swoją opinie :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń